FAQ

SÅ HÄR GÅR DU TILLVÄGA FÖR ATT BOKA EN BIL

Klicka på “Sök fordon” i menyn. Välj därefter den stad ni söker fordon i. Om inte er stad finns med välj närmsta möjliga ort.

VANLIGA FRÅGOR

Bil och chaufför i 3 timmar från att bilen anländer till avtalad plats. Maximal körsträcka på 6 mil. Därefter 500 kr/timme och 50 kr/mil. OBS! Vissa bilar från företag kan ha annan prissättning. Detta står då i annonsen.

Betalningssätt:
Plusgiro
Swish
Observera att vi inte kan ta kreditkort.

Nej, då stor del av jobbet ligger i att göra bilen och sig själv i ordning, ingår det alltid 3 timmar när en bil kör ut. Man bör även räkna med att vid de flesta högtider tar det längre tid än man tror.

Det kan vi tyvärr inte svara på med tanke på alla faktorer som spelar in. Bestäm vilket fordon du vill ha och gör din förfrågan i god tid. Om du skickar in en förfrågan och skriver att du endast vill veta om vi bokat bilen tidigare för den aktuella dagen kan vi svara på det. Detta är dock ingen garanti för att ägaren kan ställa upp.

Nej, ägaren framför alltid fordonet om det inte anges annat i annonsen (endast ett fåtal bilar som kommer från företag).

Fordon upp till 1 000 kr = 200 kr
Fordon 1 001-2 000 kr = 400 kr
Fordon 2 001-3 000 kr = 600 kr
Fordon 3 001-4 000 kr = 800 kr
Fordon 4 001-mer = 1000 kr

Notera att bokningsavgiften ej ingår i angiven hyra.

Återkom om ett par veckor. Bilförmedlingens register fylls hela tiden på med nya orter och bilar. Det går att boka en bil på en annan ort, men man måste då räkna med att priset blir högre beroende på avståndet bilägaren måste ta sig. För att få ett exakt pris gör man sin bokning som vanligt och skriver att man vill ha prisförslag. Och man kan sedan själv välja om man vill gå vidare med bokningen. Denna typ av förfrågan vill vi även ha via bokningsformuläret så vi vet vilken bil det gäller, samt att vi har alla uppgifter om ni väljer att gå vidare med er bokning.

OBS! Man förbinder sig inte till något genom att skicka in en förfrågan.

Bilförmedlingen har funnits i snart 10 år nu och tusentals kunder har hittat och bokat bilar genom oss. Vi försöker att träffa alla bilägare personligen för att försäkra oss om att de är seriösa, och att deras bilar är i gott skick. Vi skickar även e-mail till kunder efter de använt en bil, och frågar hur de upplevde bil och ägare för att få feedback om våra bilar, och se till att de som bokar är nöjda. Vi som driver denna förmedling är genuint intresserade av denna typ av fordon. Att ha nöjda kunder och bilägare är det viktigaste för oss. Detta är det enda sättet att säkra vår framtid och det är därför vi nu är på vårt 10:e år och har över 1 000 bilar i vårt register från hela Sverige.

Efter man betalat bokningsavgiften kan det vara en god ide att åka och titta på bilen. Om denna inte skulle motsvara den beskrivning som den haft på vår hemsida hittar vi en annan likvärdig bil till er. Finns det ingen likvärdig bil i ert område betalar vi tillbaka er bokningsavgift. Om en bil som ni bokat går sönder och ej kan fullfölja uppdraget betalas bokningsavgiften tillbaka. Inga andra krav på skadestånd kan ställas på Bilförmedlingen eller ägare till den bil ni bokat.

Nej, men efter man betalt bokningsavgiften kan man avtala med ägaren att få komma och se bilen i verkligheten. Skulle den inte leva upp till den beskrivningen i annonsen hittar vi en annan bil till er. Kan vi inte hitta en bil som passar er betalar vi tillbaka bokningsavgiften.

Normalt har ni svar från ägaren inom 1-2 dagar och så fort vi har fått in er bokningsavgift, kan ni kontakta ägaren. Vill man att det skall gå fortare kan man skicka en kopia av inbetalningskvitto till oss så fort den är genomförd och då kan ni erhålla ägarens uppgifter samma dag.

Alla bilar vi kan förmedla finns på vår hemsida. Sök på din ort för att se vilka fordon som finns i ditt område. Vårt register fylls hela tiden på med nya bilar så återkom om det om ni inte hittar vad ni söker idag.

Nej tyvärr. Eftersom vi måste skicka din beskrivning vidare till ägaren av bilen måste vi ha den via vårt formulär på hemsidan med så utförlig beskrivning som möjligt.

Se speciella regler för bokning av bil till student och bal här.
Nej, tyvärr. Vi säljer information och information kan man inte lämna tillbaka bara för att man inte vill ha den längre. Bokningsavgiften betalas tillbaka endast vid sjukdom, dödsfall  mot läkarintyg eller om bilen / ägaren inte kan genomföra uppdraget. Ni kan få ha pengarna tillgodo om ni har behov av bil vid annat tillfälle framöver.

ÖVRIGA FRÅGOR

Om din fråga inte är besvarad ovan skicka ett mail till oss via “Kontakt” i menyn. Vi besvarar all e-post inom 24 timmar.

OBS! För att boka bil klicka på “Boka” under den bil ni är intresserade av.

OBS! Vi kontrollerar bilarna en efter en i den ordning ni skickat in förfrågan på. Kan inte det första alternativet går vi vidare på nästa.

OBS! Bilförmedlingen är ett annonsforum som förmedlar kontaktuppgifter mellan ägare och den som hyr bilen och därför påtar sig endast ansvaret av förmedling av kontakter. Bilförmedlingen tar inget ekonomiskt och juridiskt ansvar för respektive annonsör.

OBS! Bilförmedlingen är en tredjepart som förmedlar kontakt mellan två parter (bilägaren och kunden) där fordon ställs till förfogande för fotografering och filmning vid högtider m.m. och för detta debiteras en hyra. Om kunden vill åka med i fordonet ex: mellan kyrka och festlokal är detta gratis och upp till chauffören.

Back to top